תמונה ראשית לעמודי מידע לאתר טיול לתאילנד

מידע חיוני לפוקט


פוקט תאילנד

פוקט הינו האי הגדול והמתויר ביותר בתאילנד. ממוקם כ-870 קילומטרים דרומית לבנגקוק. גודלו של האי פוקט כ-48 קילומטרים מצפון לדרום ו-21 קילומטרים ממזרח למערב. האי ברובו הררי ומכוסה ביערות גשם. בפוקט מתגוררים כשש מאות אלף תאילנדים, נתון מפתיע בהתחשב בכך שחמישה מליון תיירים מכל העולם מגיעים לכאן כל שנה.
פוקט מחולקת לכמה ערים וחופים מרכזיים. כאשר רוב התיירים מבקרים בחוף פאטונג, בחוף קארון ובחוף קאטה. התאילנדים מתגוררים ברובם בפוקט העיר, בקאטו, טא-לאנג ומאי קאו. לכל חוף צביון קצת שונה, מפאטונג התוססת למאי קאו השקטה, פוקט תתאים את עצמה לכל נופש, בין אם משפחה, זוג מאוהב או בחור או בחורה בחיפוש אחרי אקשן.

מאמרים נוספים בנושא פוקט

טיול בפוקט
תמונת כביש מתפתל לאורך חופי פוקט

פוקט - מערכת כבישים נוחה תאפשר לכם לטייל ברחבי האי המעניין בלי בעיות


חוף פטונג

ללא ספק החוף הכי תוסס והכי חי בפוקט, כאן תמצאו מועדונים שפתוחים וחיים עד אור הבוקר. פאטונג בנויה על חוף ים כאשר השורה הראשונה היא טיילת והשורה השנייה זה רחוב ראג‘ יוטיט שהוא הרחוב הראשי של פאטונג. מן הסתם המלונות בשורה הראשונה על הטיילת עולים יותר אבל לא תמיד יותר מפוארים. במרכז פאטונג נמצא רחוב בנג-לה אשר מקשר בין הרחוב של הים לרחוב הראשי. כל לילה רחוב בנג-לה נסגר לתנועה והופך למידרחוב גדול שבו מרוכזים חיי הלילה התוססים של פאטונג. בפאטונג מלונות מפוארים, מסעדות מעולות, אולמי קולנוע וקניון. לרוב מחירי האטרקציות זולים יותר כאשר לנים בפאטונג מהסיבה שרוב התיירים נמצאים כאן.

פוקט טאון

עיר הבירה של האי פוקט, כאן מתגוררים כמאה אלף תאילנדים שחיים באי. בפוקט טאון נימצא הנמל הראשי של פוקט, נמל ראטסדה, ממנו יוצאות כל יום מעבורות לקו-פיפי, לקראבי וקו-לאנטה. בקירבת העיר בצידה המערבי נמצאים שני קניונים. קניון ”סנטרל פסטיבל“ שהוא הקניון הגדול מבין השניים וגם המפואר יותר, בקניון הזה חנויות יוקרה ומותגים. בקומה העליונה של קניון סנטרל קולנוע מפואר שמקרין את הסרטים החדשים ביותר. קניון ”ביג סי“, הקטן והצנוע יותר מציע מחירים זולים ועממים יותר, בקניון זה התאילנדים עושים את הקניות שלהם.

חופים שקטים
תמונת חוף שקט ומבודד

בפוקט מבחר רב של חופים ומפרצים, מצפופים ודחוסים כמו חוף פטונג וקארון, לחופים מבודדים כמו חוף לם-סינג


חוף קארון

חוף סולידי עם רצועת חוף חולית ארוכה. מספר בתי מלון מעולים, ביניהם מלון הילטון ומלון מובנפיק המפוארים. החוף ממוקם כחמישה קילומטר דרומית לפאטונג, קארון מתאימה יותר למי שרוצה שקט אבל גם רוצה שעדיין יהיו חיים ומסעדות מסביבו. בחוף קארון ריכוז התיירים השני בגודלו באי פוקט.

חוף קאטה

חוף יפה במיוחד עם חול לבן, החוף ממוקם כשבעה קילומטר דרומית לפאטונג, לכן פונה יתר למשפחות שמחפשות את ה“בטן גב“ על החוף ואת השקט. במרחק של 10 דקות נסיעה נמצא החוף היפה של נאי-הארן ועוד מספר מפלים חביבים. גם בחוף זה תמצאו מלונות מכל הסוגים והרמות.

חוף נאי הארן

החוף ממוקם בקצה הדרומי של פוקט, כ25 דקות נסיעה מפאטונג, אחד החופים היפים ביותר שיש לפוקט להציע. חול לבן, מים שקופים, יאכטות ואי קטן שהופכים את החוף הזה לחף ציורי. באמצע הדרך מחוף קאטה לנאי-הארן יש שורה של מסעדות קטנות על הצוק שפונה לים, מומלץ לעצור לשייק בשעות השקיעה.

חוף קמאלה

החוף ממוקם כ-5 קילומטר צפונית לחוף פאטונג, החוף הזה משמש בעיקרו למגורי הדייגים שחיים בפוקט ומביאים כל יום את שלל תפיסתם למלונות והמסעדות שבאי. בקצה הצפוני של קמאלה מתקיים בכל יום שישי שוק ססגוני.

חוף לאם-סינג

אולי החוף היפה ביותר בפוקט, חוף קטנטן הממוקם בסביבות 3 קילומטר צפונית לחוף קמאלה . החוף ממוקם במורד צוק, חול לבן ומים שקופים. החוף עצמו קטן ומבודד. מומלץ מאוד לא לוותר על כמה שעות בחוף הקסום הזה.


איביס פטונג
אמרי קורל ביץ
באומנבורי פאטונג
דואנגז’ית ריזורט
לנטרן
סי סאן סנד פוקט
פטונג פאראגון
טארה פאטונג


חוף נאי-יאנג

אחד החופים היפים בצפון האי, החוף ממוקם בצידו הצפון מערבי של האי, רצועה רחבה של חול לבן באורך של מספר קילומטרים, בין נובמבר לינואר צבי מים מטילים בחוף את ביציהם. המים כחולים שקופים וביום שקט כשאין גלים אי אפשר לזהות היכן נגמר הים והיכן מתחילים השמיים.

צ‘אלונג

חוף צ‘אלונג ממוקם בצד הדרום מזרחי של האי, אזור צ‘אלונג עמוס במועדוני צלילה מהסיבה שזהו המעגן הטבעי הגדול והמוגן ביותר בפוקט. בין אם אתם ישנים בפאטונג, בקארון או בקאטה, רוב טיולי הצלילה ורוב הטיולים לאיים בסביבה יצאו מכאן. בקרבת צ‘אלונג כעשר דקות נסיעה במעלה ההר, בנו התאילנדים את ה“ביג בודהה“ של פוקט, הבודהה הכי גדול בדרום מזרח אסיה. מעבר לכך שהבודהה עצמו הוא משהו ששווה לראות ולצלם, הנוף שרואים מפסגת ההר עליו בודהה בנוי עוצר נשימה, ביום טוב תוכלו לראות את האיים בסביבת פוקט ואפילו את קו-פיפי
שמורת הטבע פראטאאו
שמורת טבע בצפון האי, יער גשם טבעי, מפלי מים, פרוייקט להחזרת קופי הגיבון לטבע, ניתן לטייל רגלית בשמורה, לטבול במפל, מקום מיוחד, עצים ענקיים.

חוף פארדייז

חוף קטן ומבודד, מים צלולים, נוף יפיפה, בלי כל הרעש וההמולה, במרחק של 7 דקות נסיעה מפטונג. איך מגיעים: בסוף הרחוב הראשי של פואטונג פונים ימינה ובטיילת של הים שמאלה ואז עם הכביש 4 ק“מ עד הסוף.

מרכז ימי אקווריום

מרכז למחקר ימי + אקווריום ממוקם בקייפ פאנווה בדרום מזרח האי. ממומלץ מאוד, במקום מנהרה שקופה בתוך המים וכן אקווריוני ענק, מחיר כניסה 100 בהט למבוגר ו50 בהט לילד


קוסמוי
בנגקוק
קראבי
קוטאו
פטאיה
פוקט
ריילי ביץ
קופנגן
קופיפי
צ'אנג מאי
הואה הין
צ'אנג ראי
סגול סוכנות נסיעות בתאילנד