תמונה ראשית לעמודי מידע לאתר טיול לתאילנד

קו טאו היסטוריה


קו טאו היסטוריה

ב18 יוני 1899 המלך צ'ול לונגקורן King Chulalongkorn  ביקר באי טאו קו והשאיר כראיה מונוגרמה על סלע ענק. אבן גדולה הנושאות את ראשי התיבות שלו ממוקמת במפרץ  Jor Por Ror בסמוך לחוף סיירי Sairee. ופסל של ראמה חמישי עומד מול הים ממש לפני האבן הגדולה.

קו טאו - בית כלא

בשנת 1933 שימש האי כבית כלא לאסירים פוליטיים, ב-1947 העניק ראש הממשלה חנינה לכל האסירים באי וסגר את הכלא. עוד באותה שנה החלו להגיע מתיישבים ראשונים מהאי הסמוך קו פאנגן. בשנות ה-80 של המאה ה-20 החלו להגיע תיירים ועד מהרה הפך האי ליעד תיירות פופולרי עם למעלה מ-100,000 תיירים בשנה.

קו טאו
תמונת האי קו טאו - שחור לבן אילוסטרציה מתוך אתר טיול בתאילנד עם סגול

תמונה של האי קו טאו - שחור לבן אילוסטרציה


בימיו הראשונים של האי חיו בו רק דייגים שהגיעו בטעות מאיים שכנים, למצוא מחסה בשעת סערות בים, או כדי לנוח באמצע מסעות למקומות אחרים. חקלאים תאילנדים הפליגו בספינות מפרש מקופנגן ו צ'ומפון השכנות והגיעו בסירות מפרש לקו טאו. קשה להאמין היום אך בזמנים עברו מסעות מסוג זה היו ארוכים ומסוכנים, למתיישבים הראשונים לקח 12 שעות לעבור מקופנגן לקו טאו. לאחר שעברו עם המשפחות הם החלו לעבד את האדמות ולטפח את האי ויצרו את הדור הראשון והבסיס לקהילה של ימינו. למרות הקשיים והתנאים הקשים המתיישבים גידלו קוקוס, עסקו בדייג וגידלו ירקות שנמכרו לתושבי קו סמואי. האוכלוסייה גדלה בהתמדה חקלאות הקוקוס פרחה ונוצר שוק קטן וכלכלה מקומית.

תחילת התיירות בקו טאו

בשנת 1980 החלו לבקר התיירים הזרים הראשונים באי קו טאו שעד מהרה הפך ליעד מבוקש. סיפורים על יופיו של האי, החופים והמפרצים המרהיבים, שוניות האלמוגים והים בצבעים של כחול עמוק עברו מפה לאוזן. שנת 1990 קו טאו צמחה והכבישים הראשונים נסללו באי, האי הפך ליעד תיירתי מבוקש לתיירות צלילה.

כבר לא ניתן להיות אסיר בקו טאו, אפשר בהחלט לברוח אל אי של שקט, להירגע על חוף מבודד ולהודות לקיום המושלם. האירוניה שפעם היה על האי מחנה שבויים והיום אנשים משלמים על האפשרות להיות מבודדים באופן זמני.

לפרטים נוספים שלחו הודעה לסגו
קוטאו הסטוריה
תמונה של האי קו טאו - שחור לבן אילוסטרציה מתוך אתר טיול בתאילנד עם סגול

תמונת האי קו טאו - שחור לבן אילוסטרציה



קוסמוי
בנגקוק
קראבי
קוטאו
פטאיה
פוקט
ריילי ביץ
קופנגן
קופיפי
צ'אנג מאי
הואה הין
צ'אנג ראי
סגול סוכנות נסיעות בתאילנד