תמונה ראשית לעמודי מידע לאתר טיול לתאילנד

ריילי ביץ - טיול לתאילנד


ריילי ביץ 

ריילי ביץ (Railay Beach) הוא חוף טרופי מהמם ביופיו הנתפס בעיני רבים כיפה ביותר בתאילנד גן עדן של מי טורקיז וחול קריסטלי לבן, עצי קוקוס ושקיעות מהממות. מקום מושלם לצלילות, שייט חופים, שנורקלינג ואף טיפוס צוקים.

ריילי ביץ ופאננג הם חופים שנמצאים בקראבי בסמיכות לחוף או ננג  Ao Nang  שהיא עיירת החוף המרכזית באזור. חופי פרננג וראיילי  נמצאים על חצי-אי אשר מופרד מהיבשה ע"י מצוק ואין אליהם גישה דרך היבשה אלה דרך הים בלבד. הריילי ביץ  הוא רצועה של מס' חופים הנמצאת במחוז קראבי בדרום מערב תאילנד, שמות החופים: אוננג, טונסאי, ריילי מערב, ריילי מזרח והחוף היפה מכולם פראננג.

מי שמחפש שקט עם החופים יפים ונעימים, הריילי ביץ הוא המקום, מסעדות נסגרות סביב השעה 22:30 ומי שינסה לחפש מקום לאכול מאוחר יותר, עלול למצוא עצמו ב-7/11 או מזמין רום סרוויס.

7/11 וציינג'ים יש רק בחוף אוננג, בריילי המערבי והמזרחי יש רק כספומטים. המלצה למגיעים ללון בחופים להמיר כספים באאוננג לפני ההגעה לריילי.



ריילי - איך מגיעים?

למי שמגיע בטיסה ונוחת בשדה התעופה של קראבי יש מס' אפשרויות:

  • מונית לאאו-ננג המחיר נע בין 400 ל -  600 באט.
  • אוטובוס או מיניוואן לאאו-ננג בסביבות 200 באט, מאאו-ננג בלונג טייל לחוף הריילי המערבי, לחוף פראננג או לחוף טונסאי עלות השייט בסביבות 200 באט לכיוון. ישנה אפשרות להגיע לפיר בקראבי ומשם לקחת לונג טייל לריילי מזרח.

מלבד לאאו-ננג, שאליו קיימת גישה תחבורתית, לשאר החופים, כדאי להגיע משעות הבוקר ועד שעות הצהריים המאוחרות ולא בלילה, כיוון שהמעבר כרוך בשיט קצר, אך אין זמינות של סירות בשעות הערב והלילה. ניתן להגיע לופי הראיילי מפוקט וקו פיפי בעזרת מעבורת.

מפוקט ניתן להגיע בעזרת מעבורת או בנסיעה יבשתית שעורכת כשלוש שעות.

ריילי ביץ מערב

רצועת חוף אשר בה קיימים מספר מצומצם של מלונות  היקר שבהם הינו Rayavadee Resort,, כיוון שמבחר  המלונות מצומצם המחירים יקרים לעומת אזורים אחרים בתאילנד.

מחוף הריילי המערבי ניתן לעבור לריילי המזרחי בהליכה של כחמש דקות, כמו כן ישנו מעבר יבשתי לחוף פראננג. המעבר כרוך בהליכה של כעשר דקות. הולכים  לכיוון ריילי מזרח כשמגיעים לקו המים, פונים ימינה, בסוף הנתיב מצד ימין יש שביל מרוצף. ממשיכים לצעוד בשביל המרוצף מגיעים אל מעין מרפסת שמאחוריה נמצא חוף פראננג. לאותה מרפסת בקצה השביל, לעיתים בשעות הצהריים מגיעים קופים וניתן להאכילם. באמצע השביל המוביל לפראננג, יש נקודת מנוחה עם ספסל, זוהי  נקודת טיפוס לתצפית מרשימה על  הלגונה. העלייה לנקודת התצפית אורכת כעשרים דקות ודורשת של מאמץ קל. בדרך ישנם חבלים העזרים למטפסים בעליה ובמיוחד בירידה, כדאי להגיע בשעות אחר הצהריים לשקיעה ולרדת במהירות מכיוון שבמקום אין תאורה. במרכז העלייה ישנו פיצול שמאלה לנקודת התצפית וימינה ללגונה, הירידה ללגונה תלולה ודורשת שימוש בחבלים.


ריילי ביץ מזרח

בצד במזרחי של חוף הריילי לא ניתן לשחות או לרבוץ בשמש ועל כן הוא לא נחשב חוף רחצה, מסיבה זו, המלונות בצד המזרחי מחירם נמוך יותר מהמלונות שבחלק המערבי. לעומת זאת, בשעות הערב דווקא בצד המזרחי יש יותר פעילות. לאורך החוף המזרחי יש מספר חנויות, סוכנויות, בארים עם כריות ומוזיקה, מסעדות ודוכני אוכל. בסוכנויות ניתן לקבל הצעות לחבילות טיולים, טיפוס צוקים, השכרת ציוד לטיפוס צוקים  וכרטיסי נסיעה משולבים סירה + מיניבוס לשדה התעופה בקראבי וכמובן שגם לשאר חלקי תאילנד. מקומות בהם יש שירותי אינטרנט הם בודדים. העלות היא בין 1-5 באט לדקה.

לאורך השביל בצד שמאל ישנו שלט diamond cave המורה לכיוון המערה, עליה קצרה בשביל המרוצף ופניה שמאלה לשביל עפר, מובילה למערת נטיפים. מחיר כניסה 40 באט לערך.

כדי להגיע לפראננג ולנקודת התצפית, יש ללכת עד קצהו של החוף (כאשר הים הוא מצד שמאל). ומשם להמשיך כאמור ימינה בשביל המרוצף.


קוסמוי
בנגקוק
קראבי
קוטאו
פטאיה
פוקט
ריילי ביץ
קופנגן
קופיפי
צ'אנג מאי
הואה הין
צ'אנג ראי
סגול סוכנות נסיעות בתאילנד


חוף פרא-ננג

לדעת רבים אחד החופים היפים ביותר בתאילנד, פראננג רצועת חוף התחומה משני צידיה בסלעי ענק שהגעה אליו כאמור רגלית מריילי מזרח או בלונג טייל. בקצהו השמאלי (עם עומדים עם הפנים לים) קיימת מערת הפוריות. יש בה פסל עץ גדול בצורת איבר מין והיא מהווה נקודה תיירותית לטיולי השיט באזור. מימין למערה  קיימת מעין לגונה עם כוך נטיפים זעיר ההגעה בהליכה במים או בשעות הצהריים המאוחרת בזמן השפל ניתן להגיע כמעט יבשים. מעט ימינה בהמשך לכניסה ללגונה יש מעין צוק קטן ממנו האמיצים יכולים לקפוץ למים. עוד באזור המערה יש מרפסת אליה מגיעים לעיתים בשעות הצהריים קופים אותם ניתן להאכיל.

בקצה השני של החוף, במרחק של כמאה מטר מקו החוף לכיוון הים יש צוק ענק אליו ניתן לשחות או להמתין לשעות השפל ולצעוד. הצד השמאלי ליד המרפסת ומערת הפוריות הוא המומלץ להתמקמות בזכות הצל מהצוק הגבוה ברוב שעות היום.


אאונאנג וילה ריזורט
קראבי טיפה ריזורט
קראבי לה פלאייה
קראבי ריזורט
ריילי ביץ – בו נגא טאני
ריילי ביץ – ריילי ביי ריזורט
ריילי ביץ – ריילי ויליג’ ריזורט
ריילי ויו פוינט ריזורט